گرافیت پر سولفور (CPC)

گرافیت پر سولفور

گرافیت پر سولفور یا پترولیوم کک یا به عبارت دیگر کک نفتی کلسینه شده (Clacined Petroleum Coke) یکی از فرآورده های پالایش نفت خام بوده که اصلی ترین ماده تشکیل دهنده آن، کربن می باشد. گرافیت پرسولفور به رنگ سیاه یا خاکستری مات و با جلای فلزی با شکل ظاهری گرانولی و متخلخل می باشد. این ماده همچنین حاوی مقداری گوگرد و فلزات سنگین مثل نیکل و وانادیم می باشد.

گرافیت پر سولفور، درواقع همان کک نفتى خام است که در دمای 1200 تا 1300 درجه ى سانتى گراد در یک کوره بوته ای دوار تکلیس مى گردد. این کک، کک تکلیس شده نیز نامیده میشود.

کک کلسینه شده به صورت گسترده ای برای ذوب و احیا آلومینیوم در صنعت آلومینیوم، به عنوان عامل کربن ده در صنایع ریخته گری ، به عنوان پشت بندی رسانا در محل استقرار الکترود و همچنین در تولید بسیارى از محصولات کربنی و گرافیتى به کار برده می شود.گرافیت پرسولفور کک نفتی 

با انجام فرآیند کلسیناسیون بخشی از ناخالصی های موجود در کک مانند مواد فرار و رطوبت، از بین رفته و در نهایت درصد وزنی کربن، چگالی ساختار کک، استحکام فیزیکی و هدایت الکتریکی آن افزایش می یابد. گرافیت پر سولفور گرافیت پرسولفور

کاربرد اصلى کک نفتى کلسینه شده در ساخت آند های کربنى در صنعت آلومینیوم سازی است.

این محصول در بسیاری از صنایع از جمله ریخته گری چدن خاکستری، فولاد سازی، آجرهای نسوز کربنی در کوره بلند، حفاظت کاتدی در خط لوله ها، آندسازی، پلاستیک های پلی کربنات و … نیز کاربرد دارد.

این واحد آماده تامین و ارسال فراورده های کربنی از جمله گرافیت پر سولفور به میزان مورد نیاز و با مشخصات زیر می باشد:

 

دانه بندی :  1 الی 5

 

حداقل درصد کرین (%C): 98%

 

حداکثر درصد گوگرد (%S): 0.5%

 

حداکثر درصد خاکستر (ASH): 0.5%

 

حداکثر درصد مواد فرار: 0.5%

گرافیت پر سولفور گرافیت پرسولفور

 

موارد مرتبط: